5 metafora, hogy könnyebben vizualizáld a márkádat
- Katalin Albert
- ápr. 29.
- 4 perc olvasás
Ha most dolgozol a saját márkád kialakításán, vagy éppen újraépíted a meglévő üzleted, valószínűleg már van egy elképzelésed arról, hogyan szeretnéd, hogy a márkád kinézzen.
Mint designer, tapasztaltam, hogy sok esetben az ügyfeleimnek fogalmuk sincs arról, hogy milyen vizuális irányba induljanak a márkájuk kialakításánál.
Ezért ebben a bejegyzésben szeretném megosztani az 5 kedvenc metaforámat, amelyek segítenek az ügyfeleimnek vizualizálni a márkájukat (és megosztom néhány ügyfelem válaszát is!).
Valójában ezek az 5 kérdés rendkívül hasznosak számomra is mint designer, mert segítenek tisztázni, hogy az ügyfelek hogyan érzékelik a márkájukat. Így biztosíthatjuk, hogy ugyanazon az oldalon állunk, mielőtt belevágunk a tervezési folyamatba.

A vizualizálás előtt – Tudd meg a célodat!
Az előtt, hogy a vizualizálásra gondolnál, tisztában kell lenned:
A márkád céljával, víziójával és értékeivel
Az ideális ügyfeleddel
A versenytársaiddal
Az ajánlatoddal (és azzal, hogyan különbözik a versenytársaidtól)
A márka személyiségével
Csak akkor kezdhetsz el gondolkodni a vizuális irányvonalon, ha ezek a dolgok már tisztázva vannak. Ne feledd, hogy bár a vizuális elemek kulcsszerepet játszanak a márkád kialakításában, akkor sem fognak segíteni, ha nem illeszkednek a márkád céljához és az ideális ügyfeledhez. Szánj rá időt, hogy tisztázd ezeket a pontokat, mielőtt választ adsz a következő kérdésekre.
5 szórakoztató metafora, amelyek segítenek irányt adni a márkádnak
Mielőtt válaszolnál ezekre a kérdésekre, ne feledd: nincs helyes vagy helytelen válasz!
Sokan tudják, hogyan szeretnék, hogy a márkájuk kinézzen, de nem tudják, hogyan fejezzék ki vagy vizualizálják a fejükben. Ezért arra kérem az ügyfeleimet, hogy használjanak metaforákat, hogy kilépjenek a dizájn világából (amely tele van színpalettákkal, betűtípusokkal és logókkal), és visszatérjenek ahhoz, amiben a legkényelmesebbek: a mindennapi életükhöz. Ne gondolkodj túl sokat a válaszokon, inkább hallgass a megérzéseidre, mert a válasz benned rejlik.
1. Ha a márkád egy hangulat lenne, mi lenne az?
A márkád funky és boldog? Olyan érzést ad, mint egy gyerek nevetése egy körhintán? Vagy talán inkább elegáns és diszkrét?
Néhány válasz, amit korábbi ügyfeleim adtak:
"Tudod, a Randiguru című film! Amikor Will Smith Albertet megtanítja táncolni, és egy kicsit meg is paskolja? Na, ez a mi márkánk hangulata!"
"Szabadság – amikor a tengerparton ülsz, mélyen lélegzel, és valóban elengeded minden aggódásodat. Igazi kapcsolat a belső énedhez."
"Nem igazán tudom leírni a 'hangulatot', de olyan, mint amikor Miranda Priestly belép az irodába – csodálat, kifinomultság, és egy kis félelem (de jó értelemben)."
Milyen hangulatok jutnak eszedbe, és próbáld meg minél élőbbé tenni őket!
2. Ha a márkád egy szín lenne, mi lenne az?
Most arra kérlek, hogy engedd el azt, amit a márkád színének kellene érezni, és koncentrálj arra, hogy melyik szín jut először eszedbe, amikor a márkádra gondolsz.
Íme, amit korábbi ügyfeleim mondtak:
"Földi, meleg tónusok (nem tudok egyetlen színt mondani) – a márkám otthon érzést ad, van egy olyan érzés, hogy tartozol valahová, hogy melegséget hoz. Szeretném, ha a szépségápolási termékeink ugyanezt az érzést keltenék."
"Arany. Úgy érzem, hogy ez a legjobb szín, hogy tükrözze a szakértelmünket és azt a szintű ügyfélkört, akikkel dolgozunk."
"Meleg szürke árnyalatok és pasztell színek, de egy kis feketével. Olyan, mint egy... 'nyugodt és kifinomult, de egy kis bátorsággal és erővel'."
Mi az az első szín, ami eszedbe jut a márkádról, és miért?
3. Ha a márkád egy dal lenne, mi lenne az?
Ez az abszolút kedvenc kérdésem! Hiszem, hogy ennek a kérdésnek a válasza adja a legerősebb vizualizációt a márkáról. Én imádom elolvasni az ügyfeleim válaszait, mert ekkor válik világossá számomra, hogy hogyan fog kinézni a márka végső eredménye!
De azt is gondolom, hogy ez az egyik legnehezebb kérdés, szóval adj magadnak időt a válasz megformálására.
Íme, amit az ügyfeleim lejátszottak nekem:
"From Now On" – A legnagyobb showman, vagy "Stronger" – Kelly Clarkson
"Girl on Fire" – Alicia Keys
Milyen zene szólna, miközben a márkádról beszélnél?
4. Ha a márkád egy állat lenne, mi lenne az?
Ha magamnak kellene válaszolnom erre a kérdésre, valószínűleg egy golden retrievert mondanék. Barátságos, hűséges, mindig készen állnak segíteni, és a legjobb barátok, akikre bármikor számíthatsz.
Néhány válasz, amit korábbi ügyfeleim adtak:
"A farkas falka vezetője, vagy még inkább... Mufasa."
"Egy ló – a legbájosabb állat, rengeteg karakterrel."
"Egy sziámi macska – ragaszkodó, barátságos, hűséges és bátor. Ráadásul nagyon kifinomult a megjelenése és mozgása. Nőies; Kleopátra imádta a sziámi macskákat!"
Melyik állat illik a leginkább a márkádhoz, és miért?
5. Ha a márkád felöltözhetne, mit viselne?
Képzeld el most, hogy a márkád egy személy, és öltözz fel! Milyen ruhákat viselne? Milyen márkák lennének ezek?
Néhány ügyfelem divatos gondolatai:
"Bázs, térd alatti, kifinomult ruha, rövid blézerrel és fekete sarkú cipővel."
"Nincs konkrét ruhadarab, de tudom, hogy mindezek testre szabott ruhák lennének. Kifejezetten rájuk szabva. Gondolj Meghan Markle-ra és Melanie Trump-ra (nem Donaldra!!!)"
"Könnyű anyagok, organikus pamut vagy lenvászon, bézs, szürke és fehér. Csak fenntartható márkák boltjaiban vásárolnának. A márkámnak valószínűleg lenne egy kis kapszulakollekciója, és csak alkalomadtán vásárolna, de minőségi, fenntartható darabokat."
Ha most válaszoltál erre a kérdésre, gondold át, hogy ez a stílus vonzó lenne-e az ideális ügyfeled számára. Ha nem, hogyan tudnád ezt finomítani, hogy jobban illeszkedjen hozzá?
Ha válaszoltál mindegyik kérdésre, akkor már jóval tisztább képed van a márkád vizuális irányáról, mint korábban. De ha extra segítségre van szükséged, próbálj meg további metaforákat is kitalálni, hogy tovább finomítsd a képet!
Például:
Ha a márkád egy könyv lenne, mi lenne az?
Ha a márkád egy film lenne, mi lenne az?
Ha a márkád egy étel lenne, mi lenne az?
Ha a márkád egy város lenne, mi lenne az?
Ha a márkád egy virág lenne, mi lenne az?
Melyik kérdés segített leginkább vizualizálni a márkádat?
A hangulat? Az állat? A dal? Akármi is volt, nagyon kíváncsi vagyok a válaszaidra, oszd meg velem!
Comments