top of page

5 metafora, hogy könnyebben vizualizáld a márkádat

  • Szerző képe: Katalin Albert
    Katalin Albert
  • ápr. 29.
  • 4 perc olvasás

Ha most dolgozol a saját márkád kialakításán, vagy éppen újraépíted a meglévő üzleted, valószínűleg már van egy elképzelésed arról, hogyan szeretnéd, hogy a márkád kinézzen.


Mint designer, tapasztaltam, hogy sok esetben az ügyfeleimnek fogalmuk sincs arról, hogy milyen vizuális irányba induljanak a márkájuk kialakításánál.


Ezért ebben a bejegyzésben szeretném megosztani az 5 kedvenc metaforámat, amelyek segítenek az ügyfeleimnek vizualizálni a márkájukat (és megosztom néhány ügyfelem válaszát is!).


Valójában ezek az 5 kérdés rendkívül hasznosak számomra is mint designer, mert segítenek tisztázni, hogy az ügyfelek hogyan érzékelik a márkájukat. Így biztosíthatjuk, hogy ugyanazon az oldalon állunk, mielőtt belevágunk a tervezési folyamatba.



A vizualizálás előtt – Tudd meg a célodat!


Az előtt, hogy a vizualizálásra gondolnál, tisztában kell lenned:

  • A márkád céljával, víziójával és értékeivel

  • Az ideális ügyfeleddel

  • A versenytársaiddal

  • Az ajánlatoddal (és azzal, hogyan különbözik a versenytársaidtól)

  • A márka személyiségével


Csak akkor kezdhetsz el gondolkodni a vizuális irányvonalon, ha ezek a dolgok már tisztázva vannak. Ne feledd, hogy bár a vizuális elemek kulcsszerepet játszanak a márkád kialakításában, akkor sem fognak segíteni, ha nem illeszkednek a márkád céljához és az ideális ügyfeledhez. Szánj rá időt, hogy tisztázd ezeket a pontokat, mielőtt választ adsz a következő kérdésekre.


5 szórakoztató metafora, amelyek segítenek irányt adni a márkádnak


Mielőtt válaszolnál ezekre a kérdésekre, ne feledd: nincs helyes vagy helytelen válasz!

Sokan tudják, hogyan szeretnék, hogy a márkájuk kinézzen, de nem tudják, hogyan fejezzék ki vagy vizualizálják a fejükben. Ezért arra kérem az ügyfeleimet, hogy használjanak metaforákat, hogy kilépjenek a dizájn világából (amely tele van színpalettákkal, betűtípusokkal és logókkal), és visszatérjenek ahhoz, amiben a legkényelmesebbek: a mindennapi életükhöz. Ne gondolkodj túl sokat a válaszokon, inkább hallgass a megérzéseidre, mert a válasz benned rejlik.


1. Ha a márkád egy hangulat lenne, mi lenne az?

A márkád funky és boldog? Olyan érzést ad, mint egy gyerek nevetése egy körhintán? Vagy talán inkább elegáns és diszkrét?

Néhány válasz, amit korábbi ügyfeleim adtak:

  • "Tudod, a Randiguru című film! Amikor Will Smith Albertet megtanítja táncolni, és egy kicsit meg is paskolja? Na, ez a mi márkánk hangulata!"

  • "Szabadság – amikor a tengerparton ülsz, mélyen lélegzel, és valóban elengeded minden aggódásodat. Igazi kapcsolat a belső énedhez."

  • "Nem igazán tudom leírni a 'hangulatot', de olyan, mint amikor Miranda Priestly belép az irodába – csodálat, kifinomultság, és egy kis félelem (de jó értelemben)."

Milyen hangulatok jutnak eszedbe, és próbáld meg minél élőbbé tenni őket!


2. Ha a márkád egy szín lenne, mi lenne az?


Most arra kérlek, hogy engedd el azt, amit a márkád színének kellene érezni, és koncentrálj arra, hogy melyik szín jut először eszedbe, amikor a márkádra gondolsz.


Íme, amit korábbi ügyfeleim mondtak:


  • "Földi, meleg tónusok (nem tudok egyetlen színt mondani) – a márkám otthon érzést ad, van egy olyan érzés, hogy tartozol valahová, hogy melegséget hoz. Szeretném, ha a szépségápolási termékeink ugyanezt az érzést keltenék."

  • "Arany. Úgy érzem, hogy ez a legjobb szín, hogy tükrözze a szakértelmünket és azt a szintű ügyfélkört, akikkel dolgozunk."

  • "Meleg szürke árnyalatok és pasztell színek, de egy kis feketével. Olyan, mint egy... 'nyugodt és kifinomult, de egy kis bátorsággal és erővel'."


Mi az az első szín, ami eszedbe jut a márkádról, és miért?


3. Ha a márkád egy dal lenne, mi lenne az?


Ez az abszolút kedvenc kérdésem! Hiszem, hogy ennek a kérdésnek a válasza adja a legerősebb vizualizációt a márkáról. Én imádom elolvasni az ügyfeleim válaszait, mert ekkor válik világossá számomra, hogy hogyan fog kinézni a márka végső eredménye!

De azt is gondolom, hogy ez az egyik legnehezebb kérdés, szóval adj magadnak időt a válasz megformálására.


Íme, amit az ügyfeleim lejátszottak nekem:

  • "From Now On" – A legnagyobb showman, vagy "Stronger" – Kelly Clarkson

  • "Girl on Fire" – Alicia Keys


Milyen zene szólna, miközben a márkádról beszélnél?


4. Ha a márkád egy állat lenne, mi lenne az?


Ha magamnak kellene válaszolnom erre a kérdésre, valószínűleg egy golden retrievert mondanék. Barátságos, hűséges, mindig készen állnak segíteni, és a legjobb barátok, akikre bármikor számíthatsz.


Néhány válasz, amit korábbi ügyfeleim adtak:

  • "A farkas falka vezetője, vagy még inkább... Mufasa."

  • "Egy ló – a legbájosabb állat, rengeteg karakterrel."

  • "Egy sziámi macska – ragaszkodó, barátságos, hűséges és bátor. Ráadásul nagyon kifinomult a megjelenése és mozgása. Nőies; Kleopátra imádta a sziámi macskákat!"


Melyik állat illik a leginkább a márkádhoz, és miért?


5. Ha a márkád felöltözhetne, mit viselne?

Képzeld el most, hogy a márkád egy személy, és öltözz fel! Milyen ruhákat viselne? Milyen márkák lennének ezek?


Néhány ügyfelem divatos gondolatai:

  • "Bázs, térd alatti, kifinomult ruha, rövid blézerrel és fekete sarkú cipővel."

  • "Nincs konkrét ruhadarab, de tudom, hogy mindezek testre szabott ruhák lennének. Kifejezetten rájuk szabva. Gondolj Meghan Markle-ra és Melanie Trump-ra (nem Donaldra!!!)"

  • "Könnyű anyagok, organikus pamut vagy lenvászon, bézs, szürke és fehér. Csak fenntartható márkák boltjaiban vásárolnának. A márkámnak valószínűleg lenne egy kis kapszulakollekciója, és csak alkalomadtán vásárolna, de minőségi, fenntartható darabokat."


Ha most válaszoltál erre a kérdésre, gondold át, hogy ez a stílus vonzó lenne-e az ideális ügyfeled számára. Ha nem, hogyan tudnád ezt finomítani, hogy jobban illeszkedjen hozzá?



Ha válaszoltál mindegyik kérdésre, akkor már jóval tisztább képed van a márkád vizuális irányáról, mint korábban. De ha extra segítségre van szükséged, próbálj meg további metaforákat is kitalálni, hogy tovább finomítsd a képet!


Például:

  • Ha a márkád egy könyv lenne, mi lenne az?

  • Ha a márkád egy film lenne, mi lenne az?

  • Ha a márkád egy étel lenne, mi lenne az?

  • Ha a márkád egy város lenne, mi lenne az?

  • Ha a márkád egy virág lenne, mi lenne az?

Melyik kérdés segített leginkább vizualizálni a márkádat?


A hangulat? Az állat? A dal? Akármi is volt, nagyon kíváncsi vagyok a válaszaidra, oszd meg velem!

Comments


bottom of page